torsdag 15 september 2011

Beer Pong

Onsdagen den 7 september anordnade ifK en beer pong turnering  på Kemisektionen i Nox. Det var många lag från nollan som ställde upp men K6 kände sig tvungna att bli representerade i denna ädla tävling. Så K6 ställde upp med två lag:
  1. Lange bärsen hah döh bestående av Baatzman och Stiftet
  2. Ta re för Norrköping bestående av Gindü och Slem. 
Tåls att tilläggas att lagnamnet på lag två var högs ofrivilligt av en av medlemmarna då hon varken kommer från Norrköpingstrakten eller överhuvudtaget har besökt orten.
    Hur det gick i gruppspelet är inte helt klart då vissa medlemmar (och då menar jag alla) har fina minnesluckor från kvällen . Men hur som helst lyckades i alla fall lag Ta re för Norrköping gå vidare till slutspel. Detta berodde troligtvis inte på deras goda skicklighet i sporten utan snarare på deras sykningar till deras motståndarlag då psykning var högst tillåtet att tillgodogöra sig med.
    Där efter tror jag att Ta re för Norrköping mötte lag Pong-Pinglor bestående av Johanna och Jennifer som bjöd på ett bra motstånd. Det hårda motståndet berodde säkerligen på att de körde med samma taktik, nämligen psyka så mycket som möjligt. Dock lyckades K6-laget även här vinna och hur många matcher som var efter detta är fortfarande högst oklart mitt i all dimma.
   Men hur det nu än var så lyckades K6 alltså ta sig till final där de mötte lag Fest hos Mange Ft Ricky bestående av Mange och Ricky M(artin).
   Denna match önskar jag att jag kunde referera mer till men som sagt, luckorna är många och stora. Vad jag har hört så hade motståndarlaget lite problem med balansen och jag kan bara gissa mig till att vårat K6lag vann tack vare sin utomordentliga skicklighet i psykning och högre alkoholtollerans då detta var en fördel eftersom man drack 1,5 öl per match var.
Den vinnande duon

Utdrag ur konversation med Slem i Gasquenkön:
Hazze - Grattis till vinsten!
Slem - Jag är bäst.


För er glada läsare där hemma framför datorerna vill jag ge er ett tips. Spela inte beer pong halva kvällen dagen innan ett arr. Det är högst irriterande att behöva stå och steka köttfärs, gå och spy, steka köttfärs, gå och spy igen.

PUSS OCH SMISK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar